Algemene Voorwaarden

JDM Vastgoedscan en Onderhoudsvastgoedscan
(versie oktober 2025)

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, opdrachten en werkzaamheden van JDM Vastgoedscan, tevens handelend onder de naam Onderhoudsvastgoedscan, hierna te noemen JDM.

Door gebruik te maken van onze diensten of door akkoord te gaan met een offerte, verklaart u kennis te hebben genomen van en in te stemmen met deze voorwaarden.

1. Definities

Opdrachtnemer: JDM Vastgoedscan, tevens handelend onder de naam Onderhoudsvastgoedscan.
Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die een overeenkomst sluit met opdrachtnemer.
Diensten: alle werkzaamheden en adviezen van opdrachtnemer, waaronder begrepen nulmetingen, bouwkundige inspecties, onderhoudsadviezen, MJOP’s, opleveringsinspecties (vooropnames), vastgoedbeheer en aanverwante inspectiediensten.

 

2. Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten, werkzaamheden en leveringen van JDM Vastgoedscan, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk door opdrachtnemer zijn bevestigd.

 

3. Offertes en overeenkomsten

  1. Alle offertes zijn vrijblijvend en 30 dagen geldig, tenzij anders vermeld.

  2. Een overeenkomst komt tot stand zodra de offerte door opdrachtgever schriftelijk, digitaal of stilzwijgend (door uitvoering van werkzaamheden) is aanvaard.

  3. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor opdrachten te weigeren die niet passen binnen haar deskundigheid of onafhankelijkheidspositie.

 

4. Uitvoering van werkzaamheden

  1. Opdrachtnemer voert de werkzaamheden naar beste inzicht, vermogen en conform de geldende normen uit (waaronder NEN 2767, NTA 8060 en BBL 2024).

  2. De werkzaamheden hebben een adviserend en constaterend karakter en vormen geen garantie voor onzichtbare of toekomstige gebreken.

  3. Opdrachtnemer is onafhankelijk en voert geen onderhouds- of herstelwerkzaamheden uit.

  4. Rapportages zijn uitsluitend bedoeld voor intern gebruik door opdrachtgever, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

 

5. Verplichtingen van opdrachtgever

  1. De opdrachtgever zorgt ervoor dat opdrachtnemer tijdig toegang krijgt tot het te inspecteren object en dat relevante informatie wordt verstrekt.

  2. Indien de inspectie niet kan worden uitgevoerd door toedoen van opdrachtgever, kan opdrachtnemer de gemaakte tijd en kosten in rekening brengen.

  3. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor de juistheid van de verstrekte gegevens en documentatie.

 

6. Tarieven en betalingen

  1. Alle tarieven zijn exclusief btw, tenzij anders vermeld.

  2. Facturen dienen te worden betaald binnen:

    • 7 dagen na factuurdatum voor particuliere opdrachtgevers

    • 14 dagen na factuurdatum voor zakelijke opdrachtgevers

  3. Indien betaling niet tijdig plaatsvindt, is opdrachtgever van rechtswege in verzuim en kan wettelijke (handels)rente worden berekend.

  4. Eventuele incassokosten komen volledig voor rekening van opdrachtgever.

  5. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor de uitvoering van werkzaamheden op te schorten bij uitblijven van betaling.

 

7. Annulering en verplaatsing

  1. Annulering van opdrachten dient schriftelijk of per e-mail te gebeuren.

  2. Bij annulering minder dan 24 uur voor de geplande afspraak kan 50% van het inspectietarief in rekening worden gebracht.

  3. Verplaatsing van inspecties is kosteloos mogelijk tot uiterlijk 1 werkdag voor uitvoering.

 

8. Aansprakelijkheid

  1. Opdrachtnemer is slechts aansprakelijk voor directe schade die aantoonbaar het gevolg is van een toerekenbare tekortkoming in de uitvoering van de werkzaamheden.

  2. De aansprakelijkheid is beperkt tot maximaal het factuurbedrag van de betreffende opdracht.

  3. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor gevolgschade, indirecte schade of winstderving.

  4. Eventuele aanspraken vervallen één jaar na uitvoering van de werkzaamheden.

 

9. Intellectueel eigendom

  1. Alle rapportages, foto’s, teksten en overige materialen blijven eigendom van JDM Vastgoedscan.

  2. Gebruik, publicatie of verspreiding van deze materialen door opdrachtgever is alleen toegestaan na schriftelijke toestemming.

 

10. Overmacht

Bij overmacht (waaronder ziekte, weersomstandigheden, technische storingen of externe belemmeringen) is opdrachtnemer gerechtigd de werkzaamheden te verplaatsen zonder schadeplichtigheid.

 

11. Klachten

  1. Eventuele klachten over de uitvoering van werkzaamheden dienen binnen 14 dagen na ontvangst van het rapport schriftelijk te worden gemeld.

  2. Opdrachtnemer zal klachten serieus onderzoeken en zo mogelijk binnen redelijke termijn oplossen.

 

12. Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op alle overeenkomsten en werkzaamheden is het Nederlands recht van toepassing.

  2. Geschillen die niet in onderling overleg kunnen worden opgelost, worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement Noord-Holland.

 

13. Wijzigingen

JDM Vastgoedscan behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen. De meest recente versie is steeds beschikbaar op Algemene Voorwaarden / Over Ons | JDM Vastgoedscan en Algemene Voorwaarden / Over Ons | Onderhoud Vastgoedscan

Algemene Voorwaarden 27 Oktober 2025 Pdf
PDF – 134,2 KB 21 downloads